Arbetsplats som tjänst innebär att vi på QD centralt hanterar hela er klientplattform. Detta innebär att varje användare har en säker och stabil dator där vi proaktivt minimerar incidenter och kontinuerligt håller mjukvara och applikationer uppdaterade.
För era användare innebär det färre avbrott genom löpande automatiserat underhåll som inte påverkar det dagliga arbetet. Tjänsten bidrar därmed till en effektiv och IT-säker arbetsplats, så att era användare kan uppleva en bekymmersfri IT och fokusera på er kärnverksamhet.
TESTIMOMIAL
“QD lever väl upp till de krav vi ställer på dem, de har ett bra personligt bemötande, hög tillgänglighet och framför allt hög teknisk kunskap”
Martin Byström Teknisk chef, Arlanda Express
Innehåll
- Enkel beställning med hjälp av automatiska on-/offboarding-flöden i vår kundportal myQD
- Proaktiv incidentminimering, färre avbrott för era användare genom ett löpande och automatiserat underhåll av datorerna
- Vid supportbehov kan QD Servicedesk ansluta och felsöka datorn utan att användaren behöver vara närvarande
- En säkrare dator då vi säkerställer att patchar, program och antivirus hålls uppdaterat, helt utan avbrott för användaren
- Inventering av mjukvara och hårdvara för att undvika problem
- Månadsrapport med prestanda- och hälsostatus