Vi är en partner som alltid finns nära. Vi förstår din verksamhet och bygger vår leverans på nära samarbete och hög service.
Vi tar hand om er användarnära IT för att ni ska kunna fokusera på det ni gör bäst, er verksamhet. Vi hjälper till med den support era medarbetare behöver på arbetsplatsen. Stöttning med datorer, mobiltelefoner, print, IT-support eller kontinuerliga uppdateringar av programvaror.
Läs mer om hur vi jobbarProaktiv incidentminimering och möjlighet att hantera vanliga datorproblem utan att användare behöver närvara gör vardagen bekymmersfri. Ni får mer tid till att fokusera på er verksamhet.
Vi är transparenta mot våra kunder. I kundportalen myQD kan ni som kund följa era ärenden och se allt vi gör, inklusive våra teknikers arbetsnoteringar, statistik över kundnöjdhet och fördelning över ärendekategorier.
Vårt mål är att vår Servicedesk alltid ska upplevas lika enkel och familjär som en kollega, utan långa telefonköer och utan att bli hänvisad vidare. Vi löser så många frågor som möjligt direkt, vid första kontakten, då vi tror att detta är en nyckel till nöjda användare.
Vi får ofta höra från våra kunder att deras medarbetare känner sig både lugnare och tryggare i kontakten med vår IT-support. De upplever att det alltid finns någon att vända sig till där de kan få proffsig och engagerad hjälp så fort problem uppstår. Så tycker vi att en servicedesk ska fungera. Något som vi säkerställer med uppföljning av varje ärende enligt NKI (Nöjd Kund Index).
Det är vanligt att användare kontaktar servicedesk men att det dröjer innan man får hjälp. Så ska det inte vara. Att lösa så många problem som möjligt direkt vid första kontakt är en självklarhet för oss på QD, och har varit det i över 30 år.
På många svenska företag kan det dröja veckor innan all användar-IT är igång när en ny medarbetare börjar. Vi har tagit fram en unik on-/off-boarding process som innebär att detta hanteras smidigt och snabbt utifrån era behov.
Anställda börjar ta för givet att distansarbete fungerar lika bra som arbete på kontoret. Vi hjälper våra kunder att se över uppkoppling och säkerhet även i medarbetarnas hemmakontor.
Vill du veta mer om hur vi arbetar som extern IT-avdelning? Läs om några av våra kunder som valt att outsourca sin IT till oss.
Setra valde QD som IT-partner för ett nära och personligt samarbete
Setra är ett av Sveriges största bolag inom trävaruindustrin. De ställer höga krav på IT-miljö och support till sina medarbetare. När Setra valde extern IT-partner var det viktigt att IT-avdelningen skulle kunna samarbeta med en extern aktör och att medarbetarna kan lita på att de får personlig hjälp och support.
Vill du veta var du ska börja, hur du blir bättre eller vad ert nästa steg är? Vi älskar en ny utmaning. Fyll i dina uppgifter i formuläret så hjälper vi dig!